onsdag 25 januari 2012

*God Morgon*


En stilla och lugn morgon. En morgon där man kan njuta av sin kopp kaffe eller te. Där gröten kan få puttra på spisen, brödet bakas och stressen av att klä på ungar som ska till skola och förskola, blöta overaller, snor och annat bara kan läggas åt sidan för att få vara i lugn och ro....det är nog drömmen för de flesta av oss. I vår tidspressade värld är den där morgonen då man inte har en väckarklocka som piper vid 05:30 en lyx. Den morgon då man vaknar av sig själv, ligger och drar sig i sängen och lukten av nybryggt kaffe och rostebröd letar sig sakta in i näsborrarna och väcker luktsinnet till liv. Det är lyx! Speciellt som småbarnsförälder är morgonrutinen något som likställs med pest och pina. Vardagar är det rena helvetet och helger vaknar oftast barnen lååååångt före vad man själv vill (fortfarande 05:30) iaf mina ungar :P När kommer dagen då man ska få sig den där lyxiga morgonen? Kommer den komma? Och om den kommer....kommer man inte uppskatta den?
Det jag själv kan fastslå är att jag inte är någon morgonmänniska alls, jag ligger hellre lääääääänge och drar mig i sängen än att upp och hoppa. Men jag önskar dock att jag tillhörde kategorin som stiger upp med tuppen med ett leende på läpparna.
Och med detta vill jag önska er alla en riktigt härlig och *God Morgon*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar