lördag 9 mars 2013

Restart and mindfullness


Jag fattar inte vad jag har hållit på med sista tiden, jag har ödslat min tid och jag blir riktigt förbannad på mig själv.
Allt jag har önskat mig och allt det jag bett om finns i mitt liv just nu, jag har absolut ingenting mer att begära jag har allt!!! Och vad gör jag?? Tjurar!!!?? Tjurar och har dessutom vänt ryggen till det som jag har suckat efter så länge.
Vad håller jag på med?? I början av året gjorde jag ett inlägg om att införa stora ändringar i mitt liv, om att det nya året kommer med nya chanser och att det är ett tillfälle att starta om. Jag skrev det och det lät så fint och bra, men inte tusan anammade jag det. Nu är det skärpning som gäller. Jag har gått runt och tjurat över att jag är överviktig, och det är så synd om lilla mig som har 40 kg för mkt på kroppen..bla, bla, bla...
Men sluta gnälla lilla gumman, ta dig själv i kragen, du vet precis vad du måste göra. Jag har jobb upp över öronen att ta tag i vad gäller skolan men hittar hela tiden undanflykter och jag vet inte vad det är jag flyr från, eller jag flyr inte jag ställer till det för mig själv. Ungefär som att jag gillar att sätta mig själv i skiten...sen gnäller jag. NEJ!!! Nu får det vara nog, nu har jag dessutom skrivit det här!!
Jag har gjort förändringar i mitt liv, jag har stängt dörren för folk jag inte vill ha i mitt liv längre då vet visade sig att det gjorde mer skada än nytta, jag har varit så pass stark. Den harmoni jag har kämpat för att få i mitt hem har börjat infinna sig dessutom och jag har börjat välja väldigt noga vilka jag umgås med. Balansen jag söker är ännu inte här men jag kan tydligt känna att den börjar komma. Den är inte långt ifrån mig. Men jag måste organisera mig. Just nu är allt i en enda röra!! Jag ligger ännu en gång efter med skolarbete och där har jag ingen annan än mig själv att skylla. Mitt hem är en enda stor röra, stryktvätt har samlat sig sen flera veckor tillbaka, dammet yr och golvet måste svabbas. Matvanorna är katastrofala, och mina sömnvanor ännu värre.... *suck* Ändringar måste helt enkelt ske, om jag har några fina och snälla bloggläsare där ute som har bra tips att komma med om hur man organiserar sitt liv tar jag mer än gärna emot dem...
Det är bara drygt 2 månader sedan jag började läsa och det började med att man fullkomligt slängdes in i studentvärlden, det var som att störtlanda rakt in i en vägg *smack* sa det. Jag har 3 barn och det är inte lätt...men jag vet också att jag kan och kommer klara det...om jag bara kan ta och rycka upp mig och organisera mig lite bättre. Ämnena jag läser är sjukt intressanta, jag tycker verkligen att det jag gör är roligt, vilket gör det hela lättare. Organisering...organisering...det är allt jag behöver och focus!!!

2 kommentarer:

  1. Hej

    Jag är en listmänniska, gillar att spalta upp saker, stryka över när det är klart och skriva till nya måsten. Tycker att det är lättare att få en överblick då, lättare att prioritera det som är viktigast.

    Av erfarenhet vet jag att den första tiden på ssk-programmet är den tuffaste, det blir lite lugnare längre fram. Att plugga med barn kan vara tufft. Jag var hård mot mig själv, satt i skolan från 8-16 och pluggade, sen gick jag hem och var ledig. Lurade inte mig själv genom att tro att jag kunde hitta tid att plugga på kvällar och helger, det går inte när man har barn.

    Lycka till, snart är du inne i det och har hittat rutiner som funkar för dig!

    SvaraRadera
  2. Åh! Tack så hemskt mycket, uppskattas ska jag säga. Det du skriver om att vara hård mot sig själv det är helt sant. Jag borde nog göra som du skriver och ta mig till skolan och sitta där dagligen 8-16. Jag har varit för slapp,jag har suttit hemma dessutom och då blir det inte mkt gjort.. :( Och som du skriver, lurar sig själv med att man kommer plugga på kvällar och helger... :/ Nehe...from imorgon är det 8-16 som gäller i skolan...kommer nog få långt mkt mer gjort än att sitta här hemma och uggla... Tack, tusen tack!!!

    SvaraRadera