måndag 13 februari 2012

Vinterskön


Sista tiden har jag fastnat i det vintervita och silvriga och inreder gärna mitt hem i det. I förra veckan plockade jag in lite kvistar som jag spridit ut lite här och var i huset. Dels gav jag mig på det pilliga jobbet att måla en av grenarna i silver. Målade även en ful gammal kruka i vitt och silver och voila, en vacker dekoration att ha bredvid TV:n. Naturens arkitektur och skönhet älskar jag. Formerna och variationen i det som kommer från naturen är oslagbart.

Dessutom har tiden för dessa underbart vackra och sköna tulpanerna kommit. Jag bara älskar det. Blandar man dem dessutom med ett gäng kvistar som man själv plockat in utifrån blir det ännu vackrare.

Jag fick ett fång tulpaner från maken i förra veckan som jag placerat i köket tillsammans med några kvistar. Bredde ut en vacker duk tillsammans med svärmors virkade spets och genast infann sig den där vintersköna känslan.

Jag älskar den här perioden när snön ligger på backen och gnistrar så där vackert, den här tiden innan det töar för att sen gå över till den undersköna våren. Det är en tid som borde uppskattas mer än vad den gör. Många bespottar den och tycker det är pest och pina och längtar efter våren istället. Ja, våren är underbar...jag älskar våren jag med, men den kommer den också...jag lovar ;)

Titta här, ett sånt vackert hantverk, jag älskar själv att virka, men den här konsten att göra så här fina dukar har jag inte lärt mig ännu.
Jag vill avsluta det här inlägget med lite av vad mina små gullungar har hittat på i helgen. Tjejerna vart hungriga och kikade in i kylen. Där fann de fetaost, ris och ketchup som de vart sugna på. Bredde ut en handduk på golvet som skulle vara istället för en filt. Och vips så hade de fixat sig en picknick på köksgolvet!!! Städa fick mamma göra, men det gör inget...sån kreativitet kan man bara inte avbryta!!!

>
Eller tvåan som staplade lite ved intill spisen och lade även till sina pärlor på....konst kallas det för! Helt underbart!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar