måndag 6 februari 2012

Vardagsromantik


Att plocka till sig den där vackra buketten med rosor, måla om den där krukan, virka en vacker duk, eller servera sig sitt te eller kaffe i de där vackra kopparna? Det är vad jag kallar för vardagsromantik.

Jag hittade dessa gudomligt vackra rosorna när jag stannade för att köpa mjölk på macken, helt kär vart jag. De är rätt ovanliga i färgen och oftast väldigt dyra att köpa i blomsterbutiker. Jag slog till och de höll sig i en vecka, sen började de sloka. Nu hänger de upp och ner i gardinstången för att torka, sen hade jag tänkt att göra en romantisk krans av dem...och de gula rosorna som hänger på andra änden av gardinstången och torkar ;)

Jag är mycket glad i att tända ljus och värmeljus i en kopp kan man ha tänd även dagtid tycker jag. :) Den vackra porslinsfiguren är inköpt på second hand (det är koppen med förresten) och jag bara älskar den, jag har två av den. Ljuvlig och romantisk! Tillsammans med koppen skapar den vardagsromantik på min diskbänk! :)
Vad är vardagsromantik för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar