torsdag 14 juli 2011

Min hobby

Har en ny hobby som har blivit lite av ett beroende och det stavas: Odla!!!! Jag älskar att odla och jag älskar att se hur det växer, att det händer något!! Helt underbart är det. Grönsaker är min favvo, men även blommor är kul och det är superkul att rensa ogräs. Det är liksom lite meditativt att sitta där i gräset och pyssla, ta hand om de små plantorna som sen kommer ge ifrån sig härliga dofter och även mat :)

Här är min stolthet: Mina mangoldplantor!!! Första gången jag odlar mangold och jag är sååååå stolt och glad över dem!!! :)

Här är lite av varje i mitt lilla miniland!!!
Som ni ser är inte landet stort, varav anledningen att många av mina tomatplantor slåss om plats med mina rosbuskar :P
Jag drömmer om att i framtiden flytta ut på landet och ha en gård med stoooooor tomt där jag kan odla på riktigt!!! :)
Tänk vad härligt att få bli självförsörjande när det kommer till många grönsaker och frukter?? Eller varför inte skaffa höns också och inte behöva tänka på ägg??? Det vore en dröm!!!
En gård, med stor del egen odling och sen även en massa djur!!! Under tiden jag drömmer får jag nöja mig med mitt lilla minimala land och att få hyra marsvin på Skälby!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar