tisdag 12 juli 2011

Barfotanjutning


Har tänkt på det här en hel del sista tiden, speciellt nu när det är sommar och man går barfota. Jag älskar att gå barfota och jag skulle mer än gärna göra det hela tiden nu när det är sommar. Jag tar ogärna på mig skor när jag ska iväg utan skulle helst ha mina små fötter helt bara och traska runt. Det roliga är att jag för bara några år sedan var rädd för att gå barfota, så fort jag klev utanför dörren så skulle jag ha skor eller sandaler på fötterna...livrädd var jag för vad som kunde finnas där som jag kunde kliva på...nu är det nästan tvärtom. Ska jag till affären eller någon annanstans så sätter jag på mig skor direkt och det känns nästan lite omständigt, man vill gärna inte, utan man önskar man kunde gå barfota istället. Det som hindrar mig är folk....vad ska folk säga om jag börjar traska runt utan skor?? Skulle det uppskattas?? Förmodligen inte... :( Tyvärr är det så, man ska ha skor på sig, barfota ses som ohygieniskt (konstigt nog) och äckligt...tyvärr, men det är sanningen. Sen hur underbart det är att gå barfota och hur bra på kroppen och knoppen mår av det...tja det verkar inte vara något man tänker på...
Samtidigt så verkar det som att det är något som man börjat fatta och ta till sig mer och mer...och då tänker jag på alla dessa skor som börjat dyka upp som ska ge den där barfotakänslan, då man har sett att hela kroppen skulle må bättre av att gå och springa barfota, att musklerna aktiveras på ett helt annat sätt :)
Så släng av er skorna när ni är hemma, spring ut i trädgården barfota och njuuuuut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar