tisdag 16 april 2013

Rent spel?


Hur vet vi vem som sköter sina kort? Hur vet vi att den vi har mittemot oss har rent mjöl i påsen? Är det vi har framför oss det man tror att det är och hur mycket ska vi gå på vår magkänsla.
Sista halvåret har det hänt saker i mitt liv som jag aldrig trodde jag skulle bli utsatt för, för jag trodde inte den sortens människor existerade. Jag har blivit mer på min vakt, men problemet är att jag kanske har blivit för mycket på min vakt. På gott och ont?
Hursomhelst måste jag säga att det går inte att undgå att känna sig sårad och vara ledsen. Jag säger gång på gång att jag inte bryr mig men hur man än vrider och vänder på det hela så är det sårande när en vän sviker än eller när man upptäcker att man blivit förd bakom ljuset. Åldern spelar ingen roll, för svek är alltid svek och gör alltid ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar