tisdag 9 april 2013

Hålla modet uppe


Just nu sitter jag och vrålpluggar inför en omtenta som ska skrivas på lördag. Det är tufft, riktigt tufft för samtidigt har en ny kurs börjat och valen att gå eller inte gå på föreläsningarna samt att fokusera enbart på omtentan...ja det är som att välja mellan pest och kolera som en vän sa till mig idag.
Jag kämpar inte enbart med pluggandet utan jag kämpar också med att hålla modet uppe och att peppa mig själv. För stundvis känns det som att jag jobbar på i onödan, för jag kommer ändå inte att klara detta och allt kommer gå åt pipan.
När jag sitter med gamla tentafrågor och instuderingsfrågor minns jag även den tenta som var i förra veckan och då tappar jag modet, jag blir frustrerad och arg!
Jag tillåter dessa känslor komma men låter dem inte stanna kvar, samma sak när det gäller den avundsjuka man har mot sina klasskamrater som faktiskt klarade tentan...för hur man än vrider och vänder på det hela kan man inte låta bli att önska att man faktiskt var en av dem som klarade tentan... ;)
Låt känslorna komma men låt dem också passera, för om jag blir kvar i dem kommer jag stå och stampa på samma punkt hela livet.
Just nu snurrar det i huvudet på mig, det känns som att jag har mindre kunskap än vad jag hade sist jag gick och skrev just den här tentan. När jag gick till min första tentaskrivning gick jag dit med glatt humör och var faktiskt rätt kaxig...fattar inte hur och varför...den här gången känner jag mig vemodig och rädd...
Jag ska ge järnet och plugga på som en tok, göra mitt bästa på lördag och sen är det bara att slänga sig in i den nya kursen och ge järnet där. Jag har som sagt inte deltagit alls i kursen den här veckan men det verkar som att det är en massa frågeställningar att ta ställning till och mycket "filosoftänkt" aja...jag får ta tag i det till helgen... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar