fredag 5 april 2013

Givin' up??!!


2:a tentan skriven för terminen...den här gången ville jag bara bryta ihop, lägga mig i en enda stor pöl, gräva en grop, hoppa i och dra täcket över mig...kändes hemskt!!! Det är då man undrar vad man håller på med!! "Jag borde ha läst på mer!!!" "Jag borde legat i mer!!!" Man känner sig lat, korkad och dum!! Jag klev ut ur tenta salen med taggarna utåt, huvudet kändes som ett enda stort vakuum och jag var arg, jag var riktigt arg så arg att jag ville bara gråta. Aggressionen blev knappast mindre av att jag satte mig med några klasskompisar och jag började sakta men säkert inse att jag hade svarat fel på måååånga frågor! "Åk hem din idiot och börja plugga till omtentan nästa vecka istället" ekade det i mitt huvud!!!
Vad gjorde jag? Jag åkte och hämtade mina små töser, åkte hem, satte på kaffe och läste en tidning. Lugnade sakta men säkert ner mig, lagade mat och lät dagen ha sin gång. När småtjejerna skulle nattas somnade jag med dem och vaknade några timmar senare och mycket lugnare. Jag har inte pluggat ngt alls idag och jag kommer förmodligen heller inte göra det. Sätter mig här framför datorn istället och gör ett inlägg om vad jag känner just nu, låter fingrarna gå och skriver av mig och låter allt komma ur mig. Kanske inte blir ett bra och läsvärt inlägg men jag har fått skriva av mig.
Idag har jag haft en krisig dag, en dag då jag ville ge upp, en sådan dag då jag andra gånger kanske tom hade gett upp. Men jag tänker inte ge upp, jag har länge drömt om det här och jag har fått chansen och kommit in på den här utbildningen då ska jag inte sabba det. Jag klarade förmodligen inte tentan jag skrev idag, jag har kanske en del att läsa men jag har en bra bas att bygga på. Givin' up?? No way!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar