fredag 4 januari 2013

Nytt år, nya tankar, nya möjligheter...

Åren går, man växer, mognar och samlar på sig erfarenhet. Jag må vara kristen, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte har vissa österländska tankebanor. Jag tror på själen som lever vidare, jag tror på själen som samlar på sig erfarenhet genom liven den lever, det låter vettigt tycker jag. Dock går jag inte lika långt som i tankar om nirvana och sånt. Hursom.... Ett nytt år har stundat, ett nytt år har uppenbarat sig. Vissa har firat in det nya året med dunder och brak, andra i stillhet. Jag skulle vilja säga att de flesta har det gemensamma att se ett nytt år som en chans till förändring, förnyelse och nya möjligheter. Många börjar sina nya liv kring nyår, avger löften etc. Vissa kan tycka att detta är patetiskt andra ser det som en chans. Sen kan det nya året också komma med besked, uppenbarelser som man inte hade förväntat sig. Nya ansikten kan komma fram och nya sidor som man inte hade förväntat sig...bra/dåligt??? Det är helt och hållet hur man väljer att se på det. Mitt nya år har kanske inte börjat på det absoluta ultimata sättet, kanske inte så där romantiskt och vackert som man ser på film...men jag är nöjd ändå. Mitt nya år har gett mig nya tankar och nya möjligheter. Nya tankar att ta till mig och bära med mig genom livet och nya möjligheter till förändring... Kan det bli bättre???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar