måndag 7 januari 2013

När förvirringen är total...

Allt kan förändras och allt kan ställas på sin spets. Där allt var frid och fröjd, där allt var lugnt kan det bli kaotiskt och hela världen vänds upp och ner. Vad gör man då?? Man kan låsa in sig i ett rum, man kan slita håret av sig eller kan man ta ett steg bakåt och försöka se allt på ett bredare perspektiv. En läxa jag har lärt mig sista dagarna är att man under några som helst förhållanden inte bör låta sig pressas av andra. Några ord som har etsat sig fast i minnet på mig, något jag har hört mycket senaste tiden är:
"En riktigt vän ställer dig aldrig mot väggen, en riktig vän försätter dig inte i en svår situation"
Kloka ord, sagda av mycket kloka personer i min närhet!!! Dessa ord är extra viktiga att jag tar till mig då jag själv tillhör den otåliga sortens människor. Vi måste lära oss att ta hänsyn till varandra och ge varandra utrymme, för hur ont det gör, hur jobbigt det än är, när förvirringen är total måste man få den tid man behöver för att reda ut allt för sig själv innan man kan ta beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar