onsdag 30 januari 2013

Just nu...

...ser mitt liv ut så här. Från att ha haft en massa ledig tid har jag gått över till att noga behöva välja ut hur jag ska lägga upp min dag och min tid. Noga prioritera vad som ska göras och plugga på...och inte lite vad gäller studier. Men helt ärligt....jag har sjukt kul!!! Jag må vara så trött att jag idag tex nickade till på föreläsningen (JA, jag somnade nästan...pinsamt och läskigt...har aldrig hänt mig förr), jag går runt med konstant huvudvärk, förkyld och matvanor som är katastrofala. Men fortfarande...jag har SÅ KUL!! Jobb upp över öronen och tidspressad, men GLAD! Stressen är plågsam men fortfarande: JAG ÄR GLAD!!! JAG HAR KUL!! Varför?? Jo, för jag får chansen att lära mig det jag har längtat efter och något jag brinner för. Jag sitter just nu och ha fått dyka ner i människokroppen på cellulär nivå, ner och läser om DNA, RNA och annat kul. Ja, jag är en biotönt men jag njuter av detta. Jag sitter där på föreläsningen och fattar NOLL titt som tätt och är SÅ GLAD över det för jag VET att jag ska hem och läsa på sen och förstå, jag_kommer_inte_ge_mig förrän jag förstår!! Jag vill lära mig och jag fullkomligt SUGER i mig all kunskap som jag bara kan. Jag lever i en dröm. När jag sitter där på en föreläsning eller med mina böcker kan jag inte låta bli att undra: HUR mycket får en läkare lära sig?? Jisses...vilken kunskap de sitter på!!! Och då blir jag genast avis och önskar att jag också kunde få ta del av den kunskapen...men å andra sidan...nu fick jag lillfingret...jag behöver inte roffa åt mig hela handen. Jag är glad över att jag över huvud taget ha fått den här chansen och jag kommer utnyttja den till max. Läkare kommer jag aldrig bli, men jag ska suga ur all kunskap som jag bara kan från den här utbildningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar