lördag 12 januari 2013

När man känner sig lurad

Du har blivit intryckt i ett hörn, ställd mot väggen. Du blir pressad och tror i den stund att du gör det enda rätta, men ändå blir allt fel! Så fel som det bara kan bli, helt plötsligt inser du också att inte har du bara blivit ställd mot väggen och pressad du har också blivit lurad....riktigt grundlurad. Du har blivit en figur mitt i ett spel, någon annans marionettedocka, det är helt enkelt någon som leker med dig. Vad gör man?? Ska man lägga sig platt? Lägga sig ner och gråta? Vad tjänar det till? Ska man hävda sin rätt och visa motsatsen? Jag är inte dum!! Jag är inte korkad!! DU kan inte leka med mig, jag är inte din och jag är inte någon leksak. Vilka människor blir utnyttjade på detta sätt? Vem är lättast att lura? Jag tror att alla människor kan hamna i den fällan men vissa är lättare att föra bakom ljuset än andra. Är man dum och korkad för det?? Nej, snarare kan det vara så att man många gånger är naiv, tror gott om allt och alla och vill inte se att det finns något ont i någon. Jag tror inte på att ge igen, inte heller kan man ändra på någon. Man kan antingen rädda sig själv och se till att ta sig därifrån, innan man blir förgiftad av andras negativa känslor eller bara se till att de man verkligen bryr sig om runtomkring en inte blir skadade av det som hänt. Har du inget att dölja och din buk ren så har du inget att vara rädd för. I slutändan är det ändå den som har lurat dig och fört dig bakom ljuset den enda som har något att förlora...den personen har förmodligen förlorat en riktigt fin vän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar