måndag 9 februari 2015

Trött, eller bara allmänt lat?


Det har lagt sig likt en dimma över mig, eller ska jag bara säga att jag har blivit i störta allmänhet handlingsförlamad? Soffan har en djup grop där jag brukar sitta, för det är ungefär så det har blivit sista tiden: jag sitter! Jag har mitt lilla hörn, som är alldeles perfekt för mig, lagom avstånd till närmsta uttag för att kunna ha sladden till datorn, mittemot brasan så jag inte fryser och en skön plats i soffan, hörnet ska det vara också så jag har någonstans att ställa min kaffekopp, ska ju inte behöva böja mig efter den...latheten i ett nötskal!! Jag smider stora planer där jag sitter i soffan, jag ska laga den maten, fixa det och det i huset, plugga och greja...men icke blir det mycket gjort, utan jag sitter och slötittar på datorn, spelar upp lite föreläsningar och gör halvhjärtade försök till att plugga. Jag orkar bara inte, vet inte varför men jag är helt tom i bollen, totalt stenkört i skallen. Är systemet övermättat? Nej, jag tror inte så...för jag har ju egentligen lust...jag är bara helt enkelt slö! På ett sätt vill jag försöka tycka att det är ok att få vara det, men å det får heller inte vara så i all framtid, jag måste komma igång.
Jag ska tillåta mig vara slö en liiiiten stund till, men sen måste jag sätta igång med mitt liv. Jag ska iväg och träna i em, jag ska laga den där goda maträtten...men först måste jag bara se om favvobloggarna uppdaterats ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar