söndag 4 mars 2012

Gasen i botten


Full fart är det nu som gäller och jag kommer förmodligen inte närvara särkilt mycket här i bloggen nu ett tag (inte för jag har varit såååå närvarande sista tiden heller). En massa jobb är det i skolan och jag hoppar in och vickar som förskolelärare när jag kan. Jag ligger efter i massor med mitt skolarbete så jag måste verkligen koncentrera mig på det nu, varav blir att mina hobbys får ta ett steg bakåt.
När jag har tagit mina små andningshål nu på sista tiden så har jag ägnat mig åt att förkultivera. Det blev lite allt möjligt men mina kära små underbara döttrar roade sig med häromdagen med att tömma några av mina små fröer (inkl. jord) i vasken...så vi får se vad som kommer komma upp av det som finns kvar...då jag inte har markerat vad som är vad (jag vet jag vet...riiiktigt smart gjort).

Annars har jag ägnat min tid åt skolarbete som sagt, senaste jag gjorde var inom bild. Detta fixade jag idag med mina töser... Jag blandade ihop en limbas för att göra fingerfärg. Vi hade endast de 3 basfärgerna och blandade färger själva, tjejerna hade kul :) och mamma fick göra sitt arbete.

Det bidde en del kladd ;)

Vi ägnade oss åt kulmålning också med akrylfärg...

Och även åt sugrörsmålning med vattenfärg...och allt var lika roligt...

Jag kommer avsluta det här inlägget med att visa mitt första "alster" när det gäller stickning. Snälla, snälla, snälla...ni som läser bloggen och är erfarna stickare skratta inte åt mig :P detta är första gången och jag vet med mig massor av fel jag har gjort...

Jag kan säga som så att min dotter är helt förälskad i den här klänningen och vill ha den hela tiden. Hon kallar det för sin "alla hjärtans dag klänning"!! Den ser hemsk ut, men hon älskar den och får ha på sig den.. Jag kommer göra fler klänningar och annat till mina töser, men förhoppningsvis blir jag väl bättre :P
Så kära vänner, det var allt för den här gången, håll ögonen öppna, när jag har tid kommer det inlägg...kanske mobilblog ;)

2 kommentarer:

  1. Kära du , ingen skulle drömma om att skratta åt dej. Alla har varit nybörjare på något som vi inte kunnat och gjort en massa fel. Tycker att det var ett jätteprojekt som du började med. All respekt för det. mvh Annie

    SvaraRadera
  2. Åh, tack Annie! Det där värmde!! Fina ord du skrev! :) Tack!!!!

    SvaraRadera