lördag 18 juni 2011

Snabbmat = Fitnessmat


Ja, jag har rätt i detta och jag är inte det minsta koko när jag skriver så!!! ;)
Det är billigare, snabbare och oändligt mycket nyttigare än att åka till Mackedonkan, trust me!! Tar inte mer än max 5 min inkl. hackandet och vispandet, och som sagt billigare, om du så ens väljer eco vilket är för min del majoriteten av ingridienserna.
Vad pratar jag om?? Jo, omelett!!!
Jag är ingen omelett människa alls, jag gillar egentligen inte det, men så för ett tag sen hittade jag på en som jag är helt gaaaaalen i!!! Spenat och fetaost!!! Bästa och godaste kombon!
De flesta vet nog hur man slänger ihop en omelett men jag ska skriva mitt lilla recept här iaf.

2-3 ägg
en skvätt mjölk
salt/peppar
Grönsaker
fetaost

På bilden har jag fotat mannens omelett då den var lite färggladare än min. I hans har jag hackat en paprika, lite skinka och sen strött coctailtomater på och fetaost.
Man börjar med att hacka sina grönsaker och steker dem i lite olivolja (min favvo är då lite lök och så spenat), vispa under tiden ihop ägg och mjölk. Häll i äggblaningen i stekpannan rör om en aning och låt den sen stelna. Innan omeletten stelnat helt smula över fetaosten (eller en annan ost om man inte gillar feta, man kan ta mozzarella, ricotta, vanlig herrgård etc, etc) och låt den bli varm. Servera gärna med en god sallad till.

Smaklig måltid!!!

Perfa mat efter styrkepasset kan jag tipsa om ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar