lördag 3 januari 2015

Kikärtsgryta och skolarbete

Dags att vakna upp från den lilla bubblan och slungas in i den bittra verkligheten! Vill inget hellre än att nörda ner mig bland stickmönster och garn eller dyka ner i en hög med böcker, tända ljus och rykande koppar med te! Men skolan knackar på dörren och jag måste vakna upp från min lilla utopi om en värld där jag bara kan ägna mig åt hobbies... Jag har en tenta som flåsar mig i nacken på onsdag (har inte börjat plugga på den ännu) samt inlämningar och en omtenta veckan efter!! This is my life...wake up baby...
Min kopp med te har jag med mig iaf den väntar troget på mig som ett tryggt sällskap till pluggandet! Har även fixat en av mina favvorätter kikärtsgryta till middag och den mumsar jag i mig under tiden jag läser igenom mina klasskompisars arbeten... Härlig lördag...eller hur??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar