tisdag 27 augusti 2013

Terminologi....


Nu så kära vänner, nu är det i full gång.
Skolan tuffar på, jag har att göra och jag kämpar. Just nu slåss jag med vårdvetenskapliga termer och jag grips titt som tätt av panik för jag känner mig totalt trög. Idag hade vi något som kallas för LS-RT och jag kände mig dummare än vad jag någonsin känt mig. Jag försökte mig på att göra mig förstådd men insåg snabbt att jag borde hållit klaffen för jag gjorde mig ännu dummare än vad jag är. Grodor fullkomligt flög ur munnen på mig.... Men...det är väl bara att dyka ner i böckerna och fatta vad det hela handlar om. Lärarna.....oj, nej förlåt...adjunkt heter det ju... Ähum.... Adjunkterna försökte med små tröstande ord tala om att det "minsann kommer trilla ner en pollett så småningom..." "ni går ju bara andra terminen..." men jag kände mig lika dum ändå....
Aja...nu har jag gnällt...sängen kallar och imorgon är det uppe med tuppen igen. Barn ska till förskolan tidigt sen ska lilla jag ner i böckerna för att ge mig in i den systemteoretiska världen.... trallalaaaaa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar