söndag 13 januari 2013

I hemmets trygga vrå...

Jag festar gärna, jag går gärna ut, dansar, dricker en drink och studsar på ett dansgolv. Jag precis som alla andra har ett behov av att ha folk runt mig, att få vara social... Men, jag har ännu större behov av att få vara själv. Sitta i ett hörn, själv, i lugn och ro....tystnaden som lägger sig runt mig, att få varva ner och känna harmoni. Att låta tankarna få landa, få bearbeta dem själv och ta ett allvarligt samtal med mig och endast mig. Att umgås med mig själv, min egna tid är det bästa jag vet. Tyvärr är det många som tar illa vid sig när man vill vara själv, eller så kan det vara så att de tror att något är på tok... "Mår hon/han inte bra?" "Har det hänt något??" Ja, ibland kan det vara så, ibland inte. Men oavsett om det har hänt något eller ej så är det skönt och viktigt att få vara ifred. Att få vara ifred är dock inte lika med att försvinna helt och hållet, eller att man inte vill veta av sina vänner igen...någonsin!! Att få vara ifred betyder att man vill sluta sig i sin egna lilla kokong i hemmets lugna och trygga vrå, bädda in sig och njuta. Skicka mig gärna ett sms, eller skriv ett brev...det uppskattas stort, men när jag inte vill bli störd...stör mig inte. Jag är inte sur, jag är inte ledsen...jag vill bara umgås med mig själv en stund. Jag hör av mig när jag lämnat min lilla plats, och jag kan lova dig att när du vill ha samma distans så kommer jag respektera det precis som du respekterat min önskan. Speciellt efter denna intensiva period som varit nu känner jag iaf att jag har stort behov av att få sluta mig. Mycket har hänt under hela hösten för min del och ännu mer hände under julen. Just nu har luften gått ur mig och jag måste luta mig tillbaka en stund och ta ett djupt andetag. Om en vecka är det skolstart för min del, och då behöver jag alla krafter jag kan få. En ny era börjar i mitt liv, ett nytt kapitel som jag längtar efter att få börja skriva och jag är exalterad. Därför vill jag ladda mina batterier.... Den där kokongen ska jag sluta mig i från och med imorgon när barnen ska till skola och förskola, mysa in mig ordentligt. Jag längtar även efter att få sätta mig i lotusställning, med en tänd brasa och även några ljus, på med lugn musik...meditera, yoga och varva ner... .....hemmets lilla trygga vrå.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar