onsdag 27 februari 2013

*Våren är på väg*

Solen in genom fönstret, plusgrader och fågelkvitter.... Är det någon där ute, NÅGON, som inte får lyckokänslor?? Finns det någon som inte känner att det pirrar i hela kroppen, att man bara vill le?? Vad gör man när dessa symptom sätter in?? Jo... Man äter lunchen utomhus!! Man tar en liten pall (man har ju inte plockat ut utemöblerna ännu ju...), en filt, raggsockor, lunchen och en kopp kaffe och så njuter man ute på sin altan!! Det var precis vad jag gjorde idag, filten behövdes knappt kan jag säga. Sakta men säkert avnjöt jag min gröt i solskenet med fågelkvitter. När jag var klar lade jag ner tallriken på altanen, slöt händerna runt min kaffekopp, blundade och bara njööööööt.... Stunden var helt magisk och helt underbar, fantastiskt skönt som ett avbrott från vardagen... Jag slängde en blick mot grillen och kunde höra fräsandet, kunde känna doften och höra skratten....grillat...en sommareftermiddag, barnen som springer runt husknuten, gräset mellan tårna och linnen...det kommer...det kommer...men först stundar våren... Doften av vår... Vår och vitsippor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar