fredag 29 juni 2012

Patetisk märkesfixering och överkonsumtion

Ja, jag är en tidningsnarkoman, jag älskar att köpa tidskrifter och gärna ha en stoooor hög bredvid mig för att sedan avverka en efter en. För ett tag sedan inhandlade jag en sådan stor hög för att unna mig själv och jag njöt :)
MEN jag vart chockad när jag såg vad ett av plaggen kostade. Det fanns en juvelprydd body som en av modellerna hade på sig och det kostade så mycket som 72 000 kronor! ! ! ! ! Inte 7200 utan 72 000!!!! Varför, jag frågar igen VARFÖR ska det en existera kläder som kostar 72 000 kr, vad är syftet?? Jag blev riktigt förbannad kan jag säga, för det finns människor som svälter, det finns inte ens tillräckligt med rent vatten här på jorden och så tillverkas det KLÄDER som kostar så mycket pengar som skulle kunna ge mat och vatten till en hel by för ett år framöver... Helt sinnessjukt!!! Jag kan inte säga att jag inte unnar att folk har mycket pengar och kan köpa sig en massa kläder, stora hus, fina trädgårdar och så vidare, självklart...har man tjänat pengarna ska man njuta av det också. Men att köpa så där löjligt dyra kläder, ett plagg som man kanske ska ha på sig en gång eller två...det gör mig förbannad. Eller folk som köper "öar" som tillverkas.... helt sjukt....totalt sinnessjukt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar