måndag 12 mars 2012

Vårstädning


Idag har det varit fantastiskt vårväder!!! Helt underbart!!!
Fick en fin överraskning när jag slutade hela 3,5 tidigare från skolan idag än vad jag hade räknat med. Gasen i botten och hem vart det och så ut med ungarna och kavlade upp ärmarna. Jag beskar mina rosor, började plocka bort torra löv och andra växter och så fann jag mig själv stå framför vårt körsbärsplommonträd. Helt vildvuxet insåg jag att det var! Fram med såg och började såga av de vilda grenarna som lurat fram och jag kan tala om att jag är långt ifrån klar än... Jisses...det ser ut som att jag har varit i vilt slagsmål med en katt.. Mina händer är fulla av rivsår och svider och ömmar en hel del. Men jag är lycklig, det kan jag lova! För jag ÄLSKAR grovgöra!!! På vintern njuter jag av att skotta snö, på våren av att rensa ogräs, förså och gräva upp landet, sommaren fortsätta rensa ogräs, bära ved och så hösten med att kratta löv!!!
Jag borde fått leva som en bondmora...jag vet! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar