lördag 10 mars 2012

Barnyoga??


Många har sett den här sjuka människan som påstår sig hålla på med barnyoga och hur otroligt nyttigt och bra det är för det lilla barnet att få vara med om detta under sitt första levnadsår. Jag förstår inte ens hur människan har mage att kalla detta för "barnyoga", för detta är allt annat än yoga. Jag har utövat barnyoga med mina små när de endast var några månader gamla, jag har också gjort babygymnastik med dem och jag kan lova och intyga att det är något helt annat än det som denna idiot till människa sysslar med. En livsstil och en urårldrig metod smutskastas pga en idiot!!! Enligt ayurveda och den yogiska livsstilen ska barn INTE behandlas på detta sätt, och speciellt inte under sitt första levnadsår. Spädbarn ska vara nära mamman och ammas under sitt första levnadsår. De ska masseras med sesamolja dagligen och det ska vara lugn och ro runt dem, ingenstans står det "svinga ditt barn runt huvudet så fort du har ploppat ut ungen".
När jag yogade med mina små bebisar så hade jag dem liggande på min yogamatta medan jag yogade, jag satte mig då och då i skräddarställning och ammade, myste och gosade. När jag gjorde babygymnastik brukade jag ta tag i deras små fötter och sträckte ut och böjde på benen myyyyycket försiktigt. Dessa små sköra varelser med känsliga leder vet väl vartenda vettiga människa att de ska man handskas varsamt med??!!
Men egentligen är det inte henne jag blir mest förbannad över, hon är ju totalt störd och sinnesrubbad...hon är en kriminell som får betalt!!! Det är de idioter till föräldrar som BETALAR HENNE för att hon ska skada deras barn, de idioter som man ser på videon som SKRATTAR när deras guldklimp gråter medan kärringer leker jonglör med den!!! Jag är alternativ av mig, jag tror på mycket som många anser vara mumbo jumbo....men det finns gränser. Använder folk inte hjärnan eller??? Som de där föräldrarna i Frankrike vars bebis dog för att de vägrade gå till läkaren med det. Ungen var sjuk och de vägrade inse det, sen läser man i Aftonbladet att barnet dog för att mamman var vegan!!!?? Jag blir störtförbannad av sånt, det är inget fel på att vara vegan, det är inget fel med att hålla på med yoga, det är inget fel med att vara kristen, muslim, homosexuell etc, etc.... Men bara för att ngn enstaka idiot gör något galet får ett helt folk skit för det!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar