torsdag 22 december 2011

God Morgon


Dan före dan före dopparedan...
Igår gjorde jag min favvomussli och gick även över med en burk till grannen.
Knaprig och smakfull mussli som är omtyckt av de flesta, har faktist inte stött på en endaste som inte gillar den. Till och med min skeptiska make äter denna, det ni.. ;)

Mor Natalias Mussli

6 dl havregryn
6 dl dinkelflingor
2 dl solrosfrön
2 dl pumpafrön
1 dl helt bovete
2 dl kokosflingor
200 g blandade nötter
2 dl linfrön
3 msk flytande honung
5 msk neutral olja
3 dl vatten

Blanda alltsammans i en bunke, bre ut på en plåt och grädda i 225 grader i 25-30 min, rör om då och då. Ta ut, häll över några msk kanel, låt svalna och häll över 1,5 dl russin...eller låt bli, eller ta just din favorit bland torkade frukter.

Har börjat ägna mig åt ännu en rolig och ny liten hobby, att göra egna teer. Rekommenderas starkt, superkul och de doftar så härligt. Perfekt gåva också!!! Kanske som julklapp till tedrickaren??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar